Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Tehnică de relaxare în sarcină: Yoga Nidra sau Somnul Yogic Conștient

Tehnică de relaxare în sarcină: Yoga Nidra sau Somnul Yogic Conștient

Pentru organismul unei femei, sarcina poate fi o experiență destul de obositoare. Schimbările majore care se petrec în viața unei viitoare mame, atât cele fizice, cât și cele emoționale, pot cauza mari probleme legate de somn, mai ales în primul, dar și în al treilea trimestru. Aceste pauze de la somn cresc starea de oboseală.

Pentru o mai bună funcționare a organismului și a fetusului tău, pentru un sistem imunitar mai puternic și mai multă poftă de viață ai nevoie de o gândire pozitivă, dar și de un somn liniștit și o perioadă de relaxare interioară.

Cum arată tehnica de relaxare în sarcină Yoga Nidra?

Un proces de relaxare profund și progresiv în care îți vei relaxa rând pe rând diverse părți ale corpului, de la nivelul fizic, până la nivelul emoțiilor și al minții este Yoga Nidra. În câteva minute de relaxare te vei bucura de multă energie bună, calmă și sănătoasă. Gândirea pozitivă te va ajuta la facilitarea nașterii, atât pentru tine, cât și pentru copilul tău.

Ai încercat cele 5 exerciții yoga pentru durerile nervului sciatic în perioada sarcinii? Andreea Pautov ți-a pregătit o tehnică simplă de relaxare pe care să o practici atunci când vei simți nevoia să te relaxezi interior.

Această tehnică o poți practica de câte ori te vei simți obosită, anxioasă, fricoasă sau chiar furioasă.

Instrucțiuni:

  • Stai culcată pe spate sau într-o parte, în saltea sau în pat (în funcție de trimestrul tău de sarcină), cu o pernă între picioare și închide ochii.
  • Adu-ți atenția către diversele părți ale corpului pe care le vei “topi” prin relaxarea în saltea.
  • Toată relaxarea și atenția respirației se duce înspre degetele de la picioare, glezne, întreaga labă a piciorului.
  • Apoi, vei relaxa gambele, genunchii, mușchii de deasupra genunchilor, coapsele și șoldurile.
  • Picioarele tale vor fi foarte moi și vei simți că plutești.

Dacă-ți imaginezi că ești relaxată, vei avea mai multe șanse chiar să fii.

Vei putea respira în oasele bazinului detensionând orice contractură și tensiune pentru a pregăti venirea pe lume în pace și armonie pentru bebelușul tău.

  • Detensionează burtica prin respirație; atunci pieptul devine moale și pacea îți curpinde întregul corp.
  • Izvorul de relaxare urcă prin respirație pe coloana vertebrală, vertebră cu vertebră. Spatele tău devine mai moale și mai detensionat, mușchii spatelului se “topesc” și ei.
  • Brațele sunt libere și poți să respiri de la umeri la coate până în buricele degetelor.
  • Scalpul se detensionează, gâtul se “topește” în saltea, urechile, fruntele, tâmplele, ochii, pomeții, maxilarul și bărbia devin și ele una cu salteaua.

Bucură-te de întregul corp relaxat din vârfurile degetelor de la picioare până în creștetul capului.

Andreea Pautov îți recomandă să-ți imaginezi că respiri acolo și setează-ți o intenție pozitivă care să țină de tine și de bebelușul tău. Plantează o sămânță de bucurie în tine.

NutrițieZEN
by Laura Cosoi

Laura Cosoi ți-a pregătit rețete usoare, ideale pentru o sarcină ZEN!

Află mai multe

Citeşte şi alte articole pe aceeaşi tema