Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

4 posturi care te ajută la o naștere naturală ușoară

4 posturi care te ajută la o naștere naturală ușoară

Experiența de a aduce un copil pe lume nu se poate compara cu nimic altceva. Acordă-ți timp necesar pentru a explora toate opțiunile care vă pun pe amândoi în siguranță. Însă, pentru o sarcină care a decurs fără probleme, cea mai indicată, atât pentru tine, cât și pentru bebelușul tău, este nașterea naturală. Poți controla reflexele, poți împinge mai ușor și expluzia poate fi rapidă.

Ești pregătită pentru nașterea naturală?

Experiența nașterii este unică pentru fiecare femeie. Dacă îți dorești să naști natural și cauți soluții pentru un proces cât mai eficient, care să vină chiar și cu câteva zile mai devreme, terapeutul nostru acreditat internațional a pregătit câteva metode care îți vor veni în ajutor.

Aceste posturi yoga recomandate de Andreea Pautov te vor ajuta la deschiderea pelvisului și vor face nașterea mai ușoară. Bineînțeles, aceste “exerciții” le poți face chiar și dacă dorești să naști prin cezariană.

Postura care te conectează de pământ

  • Așază-te confortabil pe vine cu tălpile pe saltea.
  • Șezutul tău stă în aer pe o pernă sau pe un bloc de yoga.
  • Adu mâinile în contact cu salteaua sau cu două blocuri de yoga.
  • În prima fază menține spatele și gâtul drept, apoi lasă ușor bărbia să cadă în piept.
  • Menține 5-10 respirații conștiente pe nas.

Această postură te ajută să-ți energizezi întregul corp. Energia circulă prin tălpile și mâinile noastre prin respirație în întregul corp.

În unele țări asiatice aceasta este postura în care se naște.

Postura Fluturașul

  • În șezut pe o saltea sau pernă adu tălpile împreună, în poziția fluturașului.
  • Păstrează-ți greutatea pe cele două oase ale șezutului, fără să te balansezi mai mult spre stânga sau spre dreapta.
  • Stai aici câteva respirații.
  • Prinde-ți degetele mari de la picioare, încheieturile sau gambele, menținându-ți coloana vertebrală dreaptă pe cât posibil și relaxându-ți perineul.
  • Rămâi 5-10 respirații conștiente în această poziție.
  • Adu mâinile în spate, împingând ușor pieptul și pântecul în față. Ține bărbia în piept sau aplecată pe spate.
  • Relaxează perineul, uterul și întregul pântec.
  • Respiră în abdomen.
  • Stai în 5-10 respirații conștiente pe nas.

 4 posturi care te ajută la o naștere naturală ușoară

Postura >> prinde aripi <<

Așază-te în poziția șezut, pe o pernă sau pe un bloc de yoga, deschide picioarele – menținându-ți călcâiele pe sol și degetele de la picioare flexate.

  • Înalță-ți mâinile, coloana și șezutul atunci când inspiri.
  • Flexează mâinile și coloana în lateral, fără să-ți acoperi fața.
  • Revino și inspiră pe centru, flexează mâinile și expiră pe cealaltă parte.

Atenție! Flexează mai mult din toracal și cervical și nu pune presiune pe burtică. Urmărește limitele corpului!

  • Rămâi 5 respirații pe fiecare parte în tandem.

 

Genuflexiuni pentru burtică

  • Îndepărtează picioarele și fă-i loc burticii.
  • Înalță-ți mâinile, coloana și șezutul atunci când inspiri.
  • Îndoaie genunchii și coboară-I într-o genuflexiune atunci când expiri.
  • În funcție de nivelul sarcinii încearcă să atingi perna cu șezutul sau te poți opri la jumătatea drumului.

 

Sfatul Andreei Pautov este să comunici cu bebelușul tău în această perioadă și să îi ceri să te susțină în acest proces de naștere naturală. Pune-ți toată energia în acest lucru!

NutrițieZEN
by Laura Cosoi

Laura Cosoi ți-a pregătit rețete usoare, ideale pentru o sarcină ZEN!

Află mai multe

Citeşte şi alte articole pe aceeaşi tema