Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Budincă cu semințe chia by Laura Cosoi

Budincă cu semințe chia by Laura Cosoi

Cea mai des întâlnită poftă din perioada sarcinii este pofta de dulce. Însă, indiferent de alimentul de care ai poftă, nu uita că trebuie să menții o dietă sănătoasă și astfel să înlocuiești alimentele la care poftești cu unele apropiate lor.

În primul trimestru de sarcină, simțul gustativ și cel olfactiv se modifică. Schimbările hormonale sau anumite deficiențe nutriționale pot fi cele care duc la apariția acestor pofte.

Ce măncăm sănătos pentru o #SarcinaZEN?

85% dintre femei au pofte pe care nu le-ar fi avut în mod normal. Așadar, și tu s-ar putea să ai la un moment dat pe parcursul sarcinii poftă de ceva dulce. După ce a pregătit supă cremă de morcovi cu turmeric și salată de orez cu valeriană, Laura Cosoi ne ajută și la prepararea unui desert: budincă cu semințe chia.

Acest desert are ingrediente sănătoase, respectă nevoile nutriționale și nu afectează sănătatea fătului tău.

Descoperă combinația care îți va satisface pofta de dulce pe perioada sarcinii!

Timp de preparare: 10 minute

Ingrediente:

  • 6 linguri semințe de chia
  • 2 căni lapte de cocos
  • migdale sau caju
  • 1/2 linguriță extract de vanilie
  • 1 lingura sirop de arțar, miere sau îndulcitor de alegere (opțional)
  • afine și căpșuni pentru topping


Mod de preparare:

  • Amestecă semințele de chia, laptele, siropul de arțar și vanilia.
  • Omogenizează bine compoziția și las-o la rece 1-2 ore.
  • Pregătește budinca seara și las-o la frigider peste noapte.
  • Când ești gata să o servești, împarte amestecul în două boluri și adaugă fructele.
Budincă cu semințe chia by Laura Cosoi

Meniu bogat în: omega 3, protein, fibre, vitamine A, E, F, B3, B, C, K, mangan

Proprietăti:

O porție de semințe de chia îți oferă (în primele săptămâni de sarcină) peste 15% din necesarul zilnic de proteine – mai mult decât o treime din necesarul zilnic de fibre și necesarul de calorii extra pentru o bună dezvoltare a sarcinii în primul trimestru. Semințele sunt și o bună sursă de acizi grași Omega 3, care ajută la dezvoltarea creierului fătului.

Chia conține, de asemenea, foarte mulți antioxidanți care pot rămâne depozitați până la patru ani. Afinele conțin vitaminele A, E, F, C, K, complexul de vitamine B, mangan, dar și antioxidanți și fibre care au rol de ajutor pentru sănătatea corpului nostru.

MișcareZEN
by Andreea Pautov

Fă mișcare și fii ZEN alături de Andreea Pautov!

Află mai multe

Citeşte şi alte articole pe aceeaşi tema