Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Alimentația mamei care alăptează

Alimentația mamei care alăptează
Întrebarea cea mai frecventă în materie de nutriţia mamei este legată de o alimentaţie “ideală” pentru lactaţie - ce, cum, cât, de câte ori. Din păcate, formula “ideală” nu există. Mamele trebuie să aibă un aport caloric adecvat consumului (influenţat de vârstă, înălţime, greutatea actuală, gradul de activitate fizică şi nu în ultimul rând, de cantitatea de lapte matern sintetizat). Alimentaţia trebuie să fie cât mai variată, să conţină cereale, carne, lactate, fructe şi legume proaspete proaspete, însoţită de o hidratare corespunzătoare (minim 1-1,5 ml de apă pentru fiecare calorie necesară).
citeşte mai mult

Alimentaţia în perioada alăptării

Alimentaţia în perioada alăptării
Alăptarea este un proces energetic foarte solicitant pentru organismul tău. În timpul alăptării aportul caloric zilnic ar trebui să fie cu 500 kilocalorii mai mare faţă de aportul obişnuit. Şi cu acest aport mărit de energie vei pierde în medie din greutate 0,5 kg/săptămână. Este greşit să credem că laptele matern se va produce în cantitatea necesară şi la calitatea corespunzătoare din rezervele de grăsimi acumulate în timpul sarcinii. Formarea laptelui este în mare măsură dependentă de cantitatea şi calitatea alimentaţiei; o influenţă deosebită o au frecvenţa alăptării şi cantitatea de lapte matern supt de copil
citeşte mai mult