Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Exerciții pentru primul trimestru de sarcină – Yoga feminină

Exerciții pentru primul trimestru de sarcină – Yoga feminină

O opțiune minunată care te ajută să te conectezi cu feminitatea și cu darurile prenatale, yoga feminină este o practică extrem de relaxantă. Ea presupune doar posturi grijulii și liniștite pe care să le faci pe saltea cu ochii închiși și să le menții în jur de 1-5 minute, folosindu-te de perne, rulouri și păturici pentru un confort maxim.

Practica Yin presupune să ‘stresăm’ mai întâi mușchii, apoi să îi relaxăm stând nemișcați în această postură. Îți liniștește mintea și îți aduce mai multă claritate acolo unde este nevoie.

Pentru a te ajuta să crești flexibilitatea și mobilitatea Yin este o practică liniștită, care te ajută să te destresezi. În același timp, te conectezi printr-o respirație profundă cu latura ta feminină, creatoare și blândă, misterioasă, sănătoasă și senzuală.

Învață cele mai ușoare exerciții pentru primul trimestru al sarcinii alături de Andreea Pautov.

Fluturașul cu pieptul deschis

  • În poziția șezut aducem tălpile împreună și așezăm sub genunchi perne, pături sau blocuri pentru ca greutatea lor să fie susținută
  • Așezăm un inel de yoga de-a lungul coloanei vertebrale peste care punem o pernă și lăsăm capul să cadă pe spate
  • Deschide pieptul și brațele
  • Închide ochii, relaxează-te în această postură între 1-3 minute

Tips & tricks: poți folosi mai multe pături sau perne în locul inelului; unghiul să fie la 45-60 grade

Cioara relaxată

  • În poziția șezut pe pernă/bloc, departează picioarele cât să faci loc la burtică
  • Tălpile tale sunt pe saltea/blocuri, la fel și palmele
  • Adu mâinile în față
  • Apleacă trunchiul și capul înainte, cât îți permite burtica
  • Închide ochii, relaxează-ți corpul 1-3 minute
  • Respiră lung și liniștit
  • Abandonează-te în postură


Puppy Dog - această postură detensionează durerile de spate

  • În genunchi, îndepărtează picioarele cât să faci loc burticii
  • Adu perna/ruloul în față, rămânând cu șezutul în aer
  • Apleacă pieptul înainte pe pernă (făcând loc burticii)
  • Relaxează-ți bratele în față
  • Închide ochii
  • Relaxează-ți respirația 1-3 minute


Căprioara

  • În șezut, un genunchi îndoit și unul înapoi
  • Folosește perna/blocul pentru a susține șoldul care se ridică și rămâne în aer – pelvisul tău să stea în poziție neutră
  • Adu două blocuri înainte și sprijină brațele drepte pe ele
  • Apleacă-ți capul înainte, relaxând coloana cervicală
  • Închide ochii
  • Relaxează-ți respirația 1-3 minute
  • Schimbă pe partea cealaltă


Beneficiile pe care le are Yoga Feminină (Yin Yoga):

  • Crește flexibilitatea și mobilitatea fără prea mult efort
  • E o cale rapidă să te relaxezi rapid – datorită focusului Yin (pe respirație)
  • Înveți să fii mai bună cu tine, să te respecți și să te iubești
  • Înveți să îți accepți toate emoțiile ca parte din evoluția ta spiritual
  • Este primul pas spre meditație
  • Îți liniștește ritmul cardiac și te conectează cu o respirație profundă
  • Îți armonizează sistemul reproducător: ferilitate, apetit sexual, armonizarea menopauzei
  • Este un ajutor excelent pentru eliberararea emoțiilor, fie ele pozitive sau negative
  • Îmbunătățește calitatea somnului
NutrițieZEN
by Laura Cosoi

Laura Cosoi ți-a pregătit rețete usoare, ideale pentru o sarcină ZEN!

Află mai multe

Citeşte şi alte articole pe aceeaşi tema