Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Epidemia de COVID-19 - O perioadă stresantă. Cum îi facem față?

Epidemia de COVID-19 - O perioadă stresantă. Cum îi facem față?

Inevitabil vor exista momente de stres pentru tine și copil când sunteți amândoi închiși în casă pentru o perioadă lungă de timp. Ca părinți, știm că fiecare copil e diferit, drept pentru care reacționează și gestionează stresul în mod diferit. Unii devin mămoși, alții nervoși, alții agitați. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a pregătit câteva sfaturi și tehnici simple care să te ajute să gestionezi situațiile stresante, pentru ca amândoi să vă simțiți ușurați și să aveți o grijă mai puțin. Fiindcă un copil fericit înseamnă părinți fericiți.

 

PENTRU COPII

 

Înlocuiește stresul cu susținerea

Cel mai bun mod de a gestiona stresul copilului tău este susținerea. Nu reacționa în mod exagerat când copilul este stresat, nu vei face altceva decât să înrăutățești lucrurile. În schimb, oferă-i susținerea ta, ascultă ce anume îl neliniștește și arată-i că ești alături de el.

Iubire, iubire și iar iubire

La fel ca tine, copilul are nevoie de mai multă dragoste și atenție în această perioadă. Rezervă-ți un moment în fiecare zi în care să te dedici exclusiv copilului. Nu uita să îl asculți și să îl liniștești. Dacă se poate, relaxează-te și joacă-te cu copilul, vă veți simți amândoi mai bine.

Stați împreună

Încercă să-i ții pe cei mici cât mai aproape de tine și unul de celălalt. Separarea fraților înseamnă pentru ei pierderea unui prieten. Dacă, din orice motiv, copiii tăi stau separat, asigură un contact regulat între ei, prin telefon sau chat.

Creează o rutină

Stabilește o rutină zilnică. Dacă nu aveți una încă, fiți creativi și creați împreună o rutină care să ia în considerare spațiul în care locuiți și faptul că celor mici le place să alterneze momentele de învățătură, joacă și relaxare pe parcursul zilei.

Explică-i ce se întâmplă

În cazul în care copilul este suficient de mare să înțeleagă, încercă să-i explici ce înseamnă infecția cu coronavirus și cum puteți reduce împreună riscul de a vă îmbolnăvi. Nu-ți fie teamă să îl pregătești cu calm pe cel mic pentru ceea ce se întâmplă când cineva se îmbolnăvește, copiii deseori înțeleg mai multe decât credem.

 

PENTRU PĂRINȚI

 

În contextul responsabilităților legate de copii și în încercarea de a ne continua viața de zi cu zi cât mai aproape de normal, se întâmplă frecvent ca părinții să se simtă triști, stresați, confuzi, speriați sau nervoși în timpul unei situații de acest gen. Iată câteva sfaturi simple care să vă ajute să vedeți lucrurile în perspectivă și să transformați o situație negativă într-una pozitivă.

Nu ești singur

Discuțiile cu ceilalți sunt un mod excelent de a exprima ceea ce simțim și a ne binedispune. Așadar, ia telefonul și sună un prieten apropiat sau o rudă, sau chiar pe cineva cu care nu ai mai vorbit de ceva vreme. Situația actuală ne afectează pe toți și vom ieși din ea doar împreună.

Există mereu câte ceva de făcut

Dacă trebuie să stai în carantină, menține un stil de viață sănătos și activ, care să includă o alimentație corectă, un somn nocturn satisfăcător, exerciții fizice zilnice și păstrarea legăturii cu cei dragi. Încercă să duci o viață cât mai normală și să te bucuri de ea chiar și în situația actuală.

Menține-ți mintea limpede

Fumatul, alcoolul sau alte droguri pot să-ți dea impresia că te ajută să scapi de griji pentru moment, dar nu te vor ajuta să gestionezi ceea ce simți. Dacă te simți copleșită, discută cu cineva despre asta, un prieten bun, un asistent social sau chiar un psiholog. Dacă ai nevoie de ajutor practic sau psihologic, încercă să te gândești dinainte cui te-ai putea adresa.

Informează-te corect

Obține informații care te pot ajuta să stabilești corect riscul la care ești expusă, pentru a putea lua măsuri de precauție rezonabile. Găsește o sursă credibilă în care poți avea încredere, precum site-ul OMS sau o autoritate locală sau națională în domeniul sănătății publice. De asemenea, încercă să reduce timpul pe care îl petreci ascultând sau vizionând transmisiuni mediatice pe această temă. Acestea te pot încărca excesiv cu informații neplăcute, care nu te ajută efectiv.

Ai mai trecut prin situații asemănătoare

Deși contextul actual generat de coronavirus este unic, te poți baza pe abilitățile și tehnicile pe care le-ai folosit în trecut pentru a trece peste boli sau alte adversități ale vieții. Mecanismele personale de apărare și forța interioară sunt acolo pentru a te ajuta și de această dată.

Ai grijă de tine și protejează-ți sănătatea!

Rămâi la curent cu cele mai recente informații și urmează sfatul medicului!

Este foarte important să fii la curent cu cele mai recente informații despre epidemia de COVID-19, disponibile pe site-ul Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) și prin intermediul autorităților publice naționale și locale. Te rugăm să le consulți regulat. Caută întotdeauna sfaturi din surse de încredere pentru tine și copilul tău. Aceste informații nu au scopul de a înlocui asistența medicală de specialitate. Vorbește cu medicul tău de familie dacă ai întrebări sau nelămuriri.

Citeşte şi alte articole pe aceeaşi tema

Susține-i sistemul imunitar cu Aptamil Junior

Aptamil Junior conține complexul unic Pronutra și susține dezvoltarea imunității copilului tău, pentru ca aceasta să-l protejeze atunci când el are nevoie.